Logo

Dakraam-gordijn

Officiële VELUX® dealer

0
Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Onderstaand vindt u de Algemene Voorwaarden van Altaterra Ltd. (optredend onder de naam Itzala op www.dakraam-gordijn.nl), Malom köz 1; HU-9431 Fertod; Hongarije; btw-nr.: HU13543970; tel: +31306629652; fax 00 36 99 536 500 (in het vervolg “Altaterra.Ltd”) zal uw bestellingen van producten uit deze online winkel aanvaarden en afwikkelen.De onderstaande Algemene Voorwaarden zijn bindend en dienen zorgvuldig gelezen te worden; met name de bepalingen over prijzen, levertermijnen, aansprakelijkheid, recht tot herroeping en de gevolgen hiervan.

Deze Algemene Voorwaarden zijn uitgebreid met de van toepassing zijnde wettelijke voorschriften voor overeenkomsten betreffende de levering van goederen aan consumenten.

Als u vragen hebt of twijfelt over deze voorwaarden, aarzel dan niet om contact op te nemen met Altaterra Ltd.

Ons e-mailadres: customerservices@itzala.com

Als u een bestelling wilt plaatsen, lees dan de Algemene Voorwaarden hieronder zorgvuldig en klik op de knop BEVESTIGEN onderaan om aan te geven dat u ze aanvaardt.

De verkoop- en leveringsovereenkomst wordt gesloten tussen u en Altaterra Ltd.

Het plaatsen van een order en het sluiten van de overeenkomst is mogelijk op voorwaarde dat u ouder dan 18 jaar bent.

Wij kunnen uw bestelling ongeacht uw locatie aanvaarden en verwerken. Wanneer u uw bestelling plaatst, dient u voor levering van de producten echter wel een adres in Nederland op te geven. Op ons rust geen verplichting om producten op een adres buiten Nederland, af te leveren.

Wij nemen uw bestelling in behandeling, onder voorwaarde dat u het volgende accepteert bij het plaatsen van uw bestelling:

  • Deze Algemene Voorwaarden.
  • De prijzen en onkosten die genoemd zijn in deze online winkel en op uw bestelling.
  • Dat wij gegevens aangaande uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres vastleggen ten behoeve van de verwerking van uw bestelling.
  • Dat wij gegevens aangaande uw creditcard doorgeven ten behoeve van de verwerking van uw bestelling.
  • Dat de overeenkomst wordt gesloten onder de wetgeving van Hongarije.

 


Hoe weet ik of mijn bestelling is ontvangen?

Nadat uw bestelling is ontvangen, sturen wij u een orderbevestiging per e-mail. De wettelijk bindende overeenkomst komt tot stand wanneer u de orderbevestiging hebt ontvangen. We zullen uw order zo snel mogelijk verwerken. U ontvangt de bestelde goederen gewoonlijk binnen 6 werkdagen.

Onze orderbevestiging is voorwaardelijk tot uw creditcard, betaalpas of PayPal transactie is goedgekeurd (zie hieronder, onder "Wat is de prijs van de artikelen?" en "Hoe kan ik betalen?"). Neem echter direct contact met ons op als u geen bestellingsbevestiging hebt ontvangen binnen een redelijke termijn. Wij willen uw bestelling graag zo snel mogelijk en zonder onnodige vertraging in behandeling nemen, maar wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor omstandigheden die worden veroorzaakt door problemen met of fouten in de elektronische communicatie.


Wat is de prijs van de artikelen?

De aankoopprijs is de prijs die in deze online winkel van kracht is op het moment dat u uw bestelling plaatst. De prijs van een besteld artikel, eventuele kosten, en het totaalbedrag van uw aankoop worden altijd aangegeven op uw orderbevestiging.


Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen met de volgende betaalmiddelen: VISA, VISA Debit , MASTERCARD of iDeal. Bij betaling met een creditcard wordt u gevraagd om uw kaartnummer, vervaldatum en indien van toepassing het uitgavenummer van de kaart en de driecijferige veiligheidscode. Deze informatie wordt via een sterk versleutelde verbinding rechtstreeks naar de bank verstuurd om de geldigheid van uw creditcard of betaalpas te verifiëren. Zodra uw kaart is goedgekeurd, sturen wij u een bestellingsbevestiging via e-mail. Het bedrag wordt in rekening gebracht op de dag dat we de bestelling verzenden.


Uw wettelijke rechten

Als consument hebt u volgens de geldende voorschriften bepaalde wettelijke rechten bij de verkoop van goederen aan consumenten als deze na levering gebreken vertonen of niet overeenkomen met de beschrijving. Een levering wordt als gebrekkig beschouwd, wanneer deze niet overeenkomt met de koopovereenkomst op het punt van omvang, kwaliteit en productkenmerken of niet geschikt is voor het doel waarvoor het is aangeschaft.

Wij hebben alle mogelijke technische voorzorgsmaatregelen getroffen om de kleuren van onze producten zo realistisch mogelijk weer te geven. Wij moeten echter een voorbehoud maken met betrekking tot mogelijke verschillen tussen de kleuren zoals in deze online shop worden weergegeven en de werkelijke kleuren van onze producten.

Geen enkele bepaling in deze Algemene Voorwaarden kan een beperking zijn van uw wettelijke rechten.

In geval van geleverde goederen met een defect dient u ons onmiddellijk te informeren. U hebt het recht op gratis reparatie of de ontvangst van een gratis vervangend exemplaar, zolang hierbij geen bovenmatige onkosten voor ons ontstaan. Indien het defecte artikel niet gerepareerd kan worden, hebt u recht op een gratis vervangend artikel. Wij hebben altijd het recht een vervangend artikel aan te bieden, tenzij dit tot bovenmatige onkosten voor u zou leiden.

Wanneer wij bij de vervulling van de overeenkomst in gebreke blijven, zijn wij aansprakelijk voor een eventuele geleden verlies of schade zolang dit een te voorzien gevolg is van ons in gebreke blijven of onze nalatigheid. Verlies of schade geldt als te voorzien wanneer sprake is van een logisch gevolg of als het door u en ons in alle redelijkheid te verwachten was op het moment van afsluiting van de overeenkomst.

We sluiten op geen enkelijke wijze aansprakelijkheid voor ernstig of dodelijk letsel als gevolg van nalatig handelen door ons, of voor bedrog of frauduleus handelen onzerzijds uit.


Garantie

Aanvullend op uw wettelijke rechten verstrekt Altaterra Ltd. u 3 (drie) jaar garantie op merkproducten van VELUX die in deze online winkel zijn aangeschaft. De extra garanties doen niets af aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

U krijgt 2 (twee) jaar garantie op ITZALA producten die zijn aangeschaft in deze online winkel. De garantie heeft geen enkele uitwerking op uw wettelijke aanspraken.


Retourartikelen die onder de garantie vallen

Neem contact met ons op via e-mail op customerservices@itzala.com als u een defect product wilt retourneren. Wij zullen u dan uitleggen hoe de retourzending in zijn werk gaat.

Voorwaarde voor het retourneren van artikelen is, dat u ons uw orderbevestigingsnummer doorgeeft. Wij vragen u vriendelijk uw orderbevestigingsnummer op te geven wanneer u een bestelling annuleert, zodat wij de kwestie zonder onnodige vertraging kunnen afhandelen. U vindt het orderbevestigingsnummer in de e-mail die u direct nadat u de artikelen hebt gekocht in de online winkel hebt ontvangen.

Zonder dit orderbevestigingsnummer kan Altaterra Ltd. geen geld terugstorten of artikelen vervangen. De eindgebruiker dient aan te tonen dat de garantietermijn nog niet is verstreken.


Uw product(en) met gebreken worden opgehaald door onze koerier, DHL

Altaterra Ltd. verstuurt het vervangende artikel direct op aanvraag van de klant, reeds vóór ontvangst van het gebrekkige product. U bent in dit geval echter verplicht goed samen te werken met DHL en Altaterra Ltd. voor het ophalen en retourneren van het/de gebrekkige product(en). Wanneer het ophalen van het gebrekkige product mislukt door uitblijvende medewerking van de klant, behoudt zich Altaterra Ltd. het recht voor de vervangende levering stop te zetten. Wanneer in plaats van vervanging om terugbetaling wordt verzocht, wordt deze procedure gestart op het moment waarop DHL heeft bevestigd dat het gebrekkige product is opgehaald.


Recht op herroeping/annulering

U hebt het recht op herroeping van de overeenkomst binnen veertien (14) dagen zonder opgaaf van redenen.

De herroepingsperiode vervalt na veertien (14) dagen vanaf de dag waarop u, of een derde door u bekend gegeven partij anders dan de koerier, het fysiek eigendom van de goederen verwerft of – in geval het verkoopcontract meerdere door u tegelijkertijd bestelde goederen betreft die afzonderlijk door ons geleverd zijn – veertien (14) dagen vanaf de dag waarop u, of een derde door u bekend gegeven partij anders dan de koerier, het fysiek eigendom van het laatste betreffende artikel verwerft.

Om gebruik te maken van het recht op herroeping dient u ons onmiskenbaar te informeren (zie de onderstaande contactgegevens) over uw besluit de betreffende overeenkomst te herroepen (bijv. via een brief per post, een fax of bij voorkeur per e-mail).

Ons e-mailadres: customerservices@itzala.com

Om te zorgen dat wij uw order kunnen herkennen, verzoeken wij u bij het uitoefenen van uw recht op herroeping uw volledig contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres) bekend te maken, evenals het ordernummer en de betreffende artikelen uit de koopovereenkomst die u wilt herroepen.

Om de termijn voor herroeping na te leven, is het voldoende om uw communicatie betreffende het uitoefenen van uw recht op herroeping te versturen vóór afloop van de herroepingsperiode.


Gevolgen van de herroeping/annulering

Wanneer u de betreffende overeenkomst annuleert, vergoeden wij u alle reeds ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten wanneer u een methode hebt gekozen die duurder is dan de standaard levering die wij aanbieden). De terugbetaling zal zonder overmatige vertraging worden uitgevoerd en uiterlijk voldaan zijn binnen

  1. veertien (14) dagen vanaf de dag waarop we de geleverde artikelen hebben terugontvangen, of
  2. (indien eerder) veertien (14) dagen vanaf de dag waarop u hebt aangetoond dat de goederen geretourneerd zijn, of
  3. indien er nog geen goederen geleverd zijn, veertien (14) dagen vanaf de dag waarop u ons hebt geïnformeerd over uw beslissing de overeenkomst te annuleren.

Voor de terugbetaling zullen we dezelfde betalingsmethode gebruiken die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gekozen, tenzij u nadrukkelijk een andere methode bekend maakt. Er zullen u in geen geval extra onkosten voor een dergelijke terugbetaling in rekening worden gebracht.

U kunt de betreffende goederen terugzenden naar of overhandigen op het onderstaande adres:

Altaterra Ltd.
Petofi Sándor str. 36/B.
HU-9444 Fertoszentmiklós
Hongarije

zonder overmatige vertraging en in geen geval later dan veertien (14) dagen vanaf de dag waarop u uw herroeping van de overeenkomst aan ons bekend hebt gegeven. Aan de termijn is voldaan wanneer u de goederen retourneert voordat de periode van veertien (14) dagen is verstreken.

U dient de onmiddellijke kosten voor het retourneren van de betreffende artikelen zelf te dragen.

U bent alleen aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de goederen als deze het gevolg is van een behandeling anders dan nodig om de aard, de kenmerken en het functioneren van de goederen vast te stellen.


Onze vaststelling van een eventuele waardevermindering van de goederen

Om de aard, de kenmerken en het functioneren van de goederen vast te stellen, dient u de goederen te inspecteren (i) met de nodige zorgvuldigheid en (ii) op dezelfde manier als u gewoonlijk in een normale winkel is toegestaan. Een eventuele andere behandeling of inspectie van de goederen kan leiden tot een verminderde waarde die wij wettelijk in mindering mogen brengen op de terugbetaling aan u. De vaststelling van een eventuele waardevermindering wordt per specifiek geval beoordeeld. U mag de verpakking openen en het weefsel en de kleuren van de goederen controleren met de passende zorgvuldigheid, op voorwaarde dat de verpakking niet wordt vernield. Wanneer de verpakking vernield is, is de waarde van de goederen vanzelfsprekend verminderd. Ook een eventuele montage van de goederen zal naar verwachting leiden tot een verminderde waarde. We wijzen u erop dat u verantwoordelijk bent voor de goederen zolang ze in uw bezit en nog niet geretourneerd zijn en dientengevolge aansprakelijk bent voor beschadiging van de goederen.


Toepasselijk recht en locatie

Overeenkomsten die via deze online shop zijn afgesloten, vallen onder de wetgeving van Hongarije en de Hongaarse rechtbanken zijn uitsluitend bevoegd voor alle geschillen die voortvloeien uit overeenkomsten die zijn afgesloten via deze online shop.


Ons retouradres:

Altaterra Ltd.
Petofi Sándor str. 36/B.
HU-9444 Fertoszentmiklós
Hongarije
Tel: +31306629652
Fax 00 36 99 536 500
Ons e-mailadres: customerservices@itzala.com